4 Nisan 2009 Cumartesi

BAHÇE ÇİÇEKLERİ - MART 2009


Merhaba,
Yaban çiçekleri ilgi alanıma girmektedir. Türkiye yaban çiçekleri bakımından çok zengindir. Dağ bayır dolaşarak yaban çiçeklerini görüntüler, araştırarak türlerini ve özelliklerini tespit ederim.
Çiçek fotoğrafları çekmeye başladığım yıllarda yaban çiçekleri ile kültür çiçeklerini ayırım yapmadan çeker, slayt gösterileri yaparak dostlarımla paylaşırdım. Benim çiçek fotoğraflarına olan merakımı duyan Ankara'daki Japon ilkokulu (şimdi Ankara'dan taşındı) yöneticisi slayt gösterisi yapmam için beni okullarına davet etti. Talebelerin yanında birkaç Japon konukları da orada idi. Gösterimden sonra konuklardan birisi Türkiye'ye yaban çiçeklerini ve endemik türleri araştırmak için geldiğini, bu konuda bir kitap yazmakta olduğunu ve benden fotoğraf temin etmem konusunda yardım istedi. O anda çok utandım. Yaban çiçeklerinin ne adlarını  ne de Avrupa'da bu konuda en zengin ülke durumunda olduğumuzu bilmiyordum. O günden sonra Türkiye'deki yaban çiçekleri konusunda araştırmalara başlam. Yerli ve yabancı kitapları okudum. Dağ bayır dolaşarak fotoğraflamaya başladım. Ülkemin bu konuda ne kadar zengin olduğunu, her bir çiçeğimizin bizlere geçmişten gelen tabiat mirası olduğunu ve korunmaları gerektiğini  öğrenmiş oldum. Gerek resmi makamların ve gerekse halkımızın da bu konularda bilgisiz olduğunu, çiçeklerimizin yağmalanmalarına seyirci kaldıklarını da tespit ettim. 
Daha önceki blog sayfalarımda size yaban çiçeklerimizden bazılarını tanıtmıştım. Şimdi geçtiğimiz Mart ayında Finike, Kumluca, Kemer ve KARAÖZ KÖYÜ'nde bahçelerde çektiğim kültür çiçeklerimizden oluşan albümü takdim edeceğim. Aşağıdaki link adresine tıklayarak albümü izleyebilirsiniz.
Sevgilerimle,
Mehmet HAMURKÂROĞLU

2 yorum:

  1. Sevgili Mehmet Hamurkaroğlu Kardeşim,

    Yaptiğin çalişmalari ve meydana getirdiğin birbirinden güzel albümleri bana da gönderdiğin için teşekkür ediyorum.
    Bu güzel resimleri zevkle izlediğim gibi, sayende doğa kültürüm gelişiyor,ülkemin güzelliklerini de öğreniyorum.
    Bu başarili çaalişmalarinin devamini diliyor, sevgi ve saygilarimi sunuyorum.

    Sami Dönmez

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar!
    Sitenizi inceledim ve öcelikle çok tebrik ediyorum, bahçe bilginiz ve tercübeniz çok etkileyici. Fotoğraflarınız çok kaliteli bır deöğütlerinizden çok ilham çekilir. Sizin ödemeden bir reklam yapın. Koleksiyon oluşturun ve bir ayda 150 binden fazla girişimiz kullanın sayfanızı bildirmek için. Bu kadar güzel fotoğrafları ve değerli öğütleri paylaşacak blogcuları arıyoruz! Ücretsiz online disk www.kutucugum.com kullanın bugün! Servısımız bütün dosyalarınızı tek bir yerde çeşit arşivler halinde toplaması sağlıyor! Bizde Pinterest ya da Tweeterde olduğu gibi takipçi sistemimiz var. Dosya ekleme size birkaç saniyeden fazla almayacak. Limitsiz kendi albüm ya da arşiv oluşturup kendiniz için güvende tutun ve forum, blog, ya da facebook'ta paylaşın!

    Sitemizin Polonya'da 6 milyondan fazla kullanıcısı var. Ayrıca Ukrayna, Brezilya, Endonezya, Meksika, İspanya ve Portekiz gibi ülkelerden sonra kısa süre önce Türkiye'de de başladık! Serviste kitap, bilgisayar oyunları, mobil oyunları, film, video, müzik, uygulama, döküman gibi her çeşit belge yükleyip paylaşabilirsiniz.

    Polonya'da kullanıcılar bilgisayar disklerinde fazla yer kaplamamak için binlerce film, müzik albümleri ya da fotoğraf koleksiyonları oluşturuyorlar. Kayıt olmadan istediğiniz kadar yükleme yapabilirsiniz. Limit ve ücret yok. Arkadaşlar 5 dakikanızı ayırarak bu servise bir göz atmanızı rica ediyorum.

    Bir deneyiniz ne kadar kolay ve hızlıdır!
    Eğer sorunuz ya da yorumunuz varsa onlara bu emailla cevap vereceğim!

    Saygılar
    mehmet.kaya@kutucugum.com
    www.kutucugum.com

    YanıtlaSil